CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 5 juli 2009

Bilder från hakimplantat

































Ser ni vilka fantastiska resultat det blir?
Hakan är verkligen en stor del av huruvida man uppfattas som "symmetrisk" och "attraktiv".
Däremot så tror jag inte man tänker på sin haka själv så mycket, i alla fall inte jag, eftersom man ju av naturliga skäl har svårt att se sig själv i profil. :-)

Inom kirurgin tänker man att en balanserad haka är i linje med underläppen. Det är inte min och det ska ni få se så snart jag kunnat överföra bilder från digitalkameran.

De här bilderna har jag lånat från den svenska informationssajten om plastikoperationer
plastikoperationer.net

Det finns två sätt att sätta in implantatet. Det sker genom lokalbedövning i båda fallen (burr...hu vad hemskt, men det får gå). Det ena sättet är att skära upp en liten ficka under hakan och föra in implantatet den vägen. Det andra är att gå genom munnen.

I Falköping utförs den via munnen. Fördelen är att det inte syns några ärr. Nackdelen är att det är lite större risk för infektioner i och med att det är just i munhålan plus att man får livnära sig på flytande föda en tid efteråt. Plus att det är läskigare tycker jag, men det löser sig nog.

I nästa inlägg ska jag visa lite från ögonlocksplastik.

0 kommentarer: