CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 2 juli 2009

Operationer "Före och efter"

Jag är idag inte det fulaste ni sett, men ni skulle heller inte titta två gånger och tänka "Wow".
På "Snyggast" sajten skulle ni nog ranga mig 4-5 av 10.

Jag har tyvärr inte kunnat kompensera min bristande fysik med ett högt självsäkert skratt, ett fast handslag och kärvänliga gliringar till höger och vänster, sånt beteende som avspeglar självkänsla och som gör människor vackra.

Den biten behöver jag också jobba med.
... MEN....just nu får jag höra hur trött jag ser ut av sin familj och vänner när jag i själva verket inte har några synliga ögonlock. Ni vet, det ställe där man så vackert ska måla dit skuggor för "Den festfina looken", den syns inte på mig. Det övre ögonlocket under ögonbrynet hänger över. Det har det alltid gjort, men ännu mer de senaste fem åren.

Det ska åtgärdas genom en operation.

För ett tag sedan såg jag chockad på kort hur jag egentligen ser ut med med min dubbelhaka och att jag har väldigt liten hakspets som inte är i proportion till resten av ansiktet.
Den är dessutom "kluven" eller "stjärthaka" som min bror fick sin kallad.

Det ska också åtgärdas genom en operation.

Det blir ett hakimplantat, något jag inte ens visste fanns förrän jag började kolla runt på plastikoperationer för ögonen.

Nu när jag är lite mer påläst så förstår jag att till och med Angelina Jolie har ett sånt och då känns det mycket lättare att acceptera.

Jag bilar ner till Falköping för konsultation på "Kosmetisk kirurgi AB" och ser vad de kan göra för mig. Jag vänder mig till dem i första hand eftersom de erbjuder fettsugning under hakan samtidigt som hakimplantet och jag tror inte det ena blir bra utan det andra.

Ögonen kostar 13.300 kronor och hakimplantat+fettsugning 25.500 kronor.
-

Jag kommer lägga ut bilder på "före" och "efter"

Andra saker som ni kommer se i den här bloggen är:
- förbättrade naglar
- borttagen "bekymmersrynka"
- läppförstoring
- ev. laserbehandling eller "kemisk peeling"
- ny frisyr
- tandblekning
- hårborttagning med laser
- viktminskning (jag har fem kilo kvar till min idealvikt)
- förbättrad kost och motion

Jag kommer späcka bloggen med allt jag kan finna runtomkring detta och mycket, mycket mer som handlar om mode och skönhet och saker jag kan tänka mig prova på.
I mångt och mycket kommer detta bli en ytlig blogg, men det är dags att prioritera mig själv nu.
Verkligen dags.

Följ gärna med mig på resan från att bli en miss när det gäller skönhet, till att jag skjuter mitt i prick som en "Miss Skönhet". :-D



Följ min blogg med bloglovin

0 kommentarer: