CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 24 juli 2009

Efter konsultationen

Nu har jag varit på konsultation i Falköping på "Kosmetisk kirurgi" AB.

Jag var duktigt nervös, men det professionella bemötande jag fick lugnade mig.

Egentligen var det en "miss" att jag fick komma dit den tiden eftersom det var sista dagen innan deras stängning. De skulle bara ha återbesök den dagen, men tur för mig så blev jag inbokad för förberedande konsultation av misstag.

Sköterskan hade själv gjort ögonoperation och hon hade ungefär samma problematik innan som jag, med hängande ögonlock. Hennes ögon var jättefina och man kunde inte se att något gjorts med dem och det känns lugnande.

Däremot så rekommenderade hon att jag skulle göra ett ögonbrynslyft ändå. Jag blev verkligen förvånad, men hon motiverade det med att jag har så lite mellanrum mellan ögats lock och ögonbrynet så för att verkligen "öppna upp" ögat så skulle det vara en bra lösning i kombination med att ta bort lite hud och fett från själva ögonlocket. Det skulle bli lite dyrare, 21.000 i stället för 13.000, men å andra sidan så skulle hon räkna på att få ner kostnaderna i och med att jag gör flera ingrepp på samma gång.
Som hon nämnde så är det ju själva bedövningen som kostar, att använda sterila instrument och läkaren på plats som lägger till pengar om man gör ingreppen vid flera tidpunkter så det känns bara bra.

De kommer fästa upp mina ögonbryn med "trådar". Jag vet inte exakt hur det kommer fungera, men enligt henne så håller det i upp till sju år. Även om det sedan sjunker ihop av gravitationen efter det så tänker jag att jag ändå har gjort det jag ändå tänkte göra, tagit bort fett och hud och det kommer ändå ha kvarstående effekt efter den tiden.

Sedan är det hakimplantatet. De ska fettsuga under hakan samtidigt.
Dessutom så försvinner min kluvna hakspets i och med att de kommer skrapa bort lite brosk och fett i hakan för att göra rum för implantet.
Det tackar jag för.

Hon hade inga negativa erfarenheter av hakimplantat. De enda klagomål hon haft var från några män som hävade förvånat att de kunde känna kanterna på hakimplantatet om de kände efter med handen på utsidan. "Men...???...de borde de väl ha förstått att de skulle göra". Den känns sällan eller aldrig på kvinnor eftersom det implantatet oftast är mindre.
Det bästa av allt är att jag fick "välja" tidpunkt och hon kommer att boka in mig vecka 53. Då har jag nästan exakt 14 dagar hemma innan det är dags att jobba igen och på så sätt behöver ingen på jobbet
få veta att jag gjort någon operation eftersom svullnad och blåmärken i stort sett är borta då. De som finns kvar beräknar jag kunna sminka över.

Jag räknar med att mina kollegor kommer tycka jag ser vackrare ut efter jullovet, men jag ska sätta en toning i håret eller bleka det för att förvilla dem lite att tro att det är den nya hårfärgen som gör förändringen. :-)

Jag längtar!!!

0 kommentarer: